دانلود هزاران نمونه فایل طرح جابر ابن حیان

طرح جابر

این طرح برای دانش آموزن این امکان را فراهم میسازد که آنچه را تئوریک آموخته اند به تبعیت از دانشمند بزرگ و الگوی کشورمان جناب جابر ابن حیان در قالب آزمایشات تجربی تست کرده و ماهیت آنچه را که تا به امروز آموخته بودند را بتوانند در تجربه ای شیرین , کودکانه و علمی کشف نمایند.

طرح جابردانلود انواع طرح های جابربن حیان در سایت معلم فایل با آموزش تدوین

ﻧﻘﺶ ﻫﺎ ﻭ ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ ﻫﺎ در جشنواره جابر بن حيان

ﺟﻬﺖ ﺗﺤﻘﻖ ﻛﺎﻣﻞ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﻳﻚ ﭘﺮﻭﮊﻩ ﻋﻠﻤﻲ ﻭ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺩﺍﻧـﺶ ﺁﻣـﻮﺯﺍﻥ ﺑﺘﻮﺍﻧﻨـﺪ ﺍﺯ ﻓﺮﺻـﺖ ﻫـﺎﻱ ﻛﺴـﺐ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺩﺭ ﺟﺮﻳﺎﻥ ﭘﺮﻭﮊﻩ ﺧﻮﺩ ﺣﺪﺍﻛﺜﺮ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺭﺍ ﺑـﻪ ﻋﻤـﻞ ﺁﻭﺭﻧـﺪ ﻫـﺮ ﻳـﻚ ﺍﺯ ﺍﻓـﺮﺍﺩﻱ ﻛـﻪ ﺩﺭ ﺍﻧﺠـﺎﻡ ﭘـﺮﻭﮊﻩ ﺩﺧﺎﻟﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ ( ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯ ، ﻣﻌﻠﻢ ﺭﺍﻫﻨﻤﺎ ﻭ ﻭﺍﻟﺪﻳﻦ ) ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺧﻮﺑﻲ ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ ﻫـﺎﻱ ﺧـﻮﺩ ﺭﺍ ﺷـﻨﺎﺧﺘﻪ ﻭ ﻧﻘـﺶ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ ﻭ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺍﻳﻔﺎ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ .

ﻧﻘﺶ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ در جشنواره جابر بن حيان:

ﻛﻨﺠﻜﺎﻭﻱ ﺩﺭ ﻣﺤﻴﻂ ﭘﻴﺮﺍﻣﻮﻥ ،ﺣﺴﺎﺳﻴﺖ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺳﻮﺍﻻﺗﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻭﺍﻗﻌﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻭ ﭘﻴﺶ ﻣﻲ ﺁﻳـﺪ ﻭ ﻧﻬﺎﻳﺘﺎ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻳﻚ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺑﺮﺍﻱ ﭘﺮﻭﮊﻩ

دانلود طرح جابر ابن حیانﺩﻧﺒﺎﻝ ﻛﺮﺩﻥ ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﻟﻌﻤﻠﻬﺎﻱ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﻳﺸﮕﺎﻩ ﻋﻠﻤﻲ ﻣﺪﺭﺳﻪ ﻭ ﺩﺭ ﻧﻬﺎﻳﺖ ﻛﺴﺐ ﻣﻮﺍﻓﻘﺖ ﺍﻭﻟﻴﺎﻱ ﺧﺎﻧـﻪ ﻭ ﻣﺪﺭﺳﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﭘﺮﻭﮊﻩ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻈﺮ .

ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻭ ﺗﻜﻤﻴﻞ ﭘﺮﻭﮊﻩ ﺧﻮﺩ

ﺳﺎﺧﺖ ﻳﻚ ﺗﺎﺑﻠﻮﻱ ﻧﻤﺎﻳﺶ- ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﺗﻮﺍﻧﻤﻨﺪﻱ ﻭ ﭘﺎﻳﻪ ﺩﺍﻧـﺶ ﺁﻣـﻮﺯ – ﻭ ﻧﻮﺷـﺘﻦ ﻳـﻚ ﮔـﺰﺍﺭﺵ ﻛﺘﺒـﻲ ﺟﻬﺖ ﺷﺮﺡ ﻭ ﺗﻮﺻﻴﻒ ﭘﺮﻭﮊﻩ ﺧﻮﺩ(ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﭘﺎﻳﻪ ﻫﺎﻱ ﭼﻬﺎﺭﻡ ﻭ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﻗﺎﺩﺭﻧﺪ ﺍﻳﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺭﺍ ﻣﺴﺘﻘﻞ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﻨﺪ ﻭ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ
ﭘﺎﻳﻪ ﻫﺎﻱ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﺗﺮ ﻧﻴﺎﺯ ﺑﻪ ﻛﻤﻚ ﻣﻌﻠﻢ ﻭ ﻭﺍﻟﺪﻳﻦ ﺩﺍﺭﻧﺪ)
ﺗﻮﺿﻴﺢ ﻭ ﺗﺒﻴﻴﻦ ﭘﺮﻭﮊﻩ ﺧﻮﺩ ﺑﺮﺍﻱ ﺳﺎﻳﺮ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﻭ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺩﺭ ﺟﺮﻳﺎﻥ ﻧﻤﺎﻳﺸﮕﺎﻩ

ﭘﻴﺮﻭﻱ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﻟﻌﻤﻞ ﻫﺎﻱ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺍﻳﻤﻨﻲ ﻧﻤﺎﻳﺸﮕﺎﻩ ﻋﻠﻤﻲ

ﻧﻘﺶ ﻣﻌﻠﻤﺎﻥ در جشنواره جابر بن حيان:

ﺣﺴﺎﺱ ﻧﻤﻮﺩﻥ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺤﻴﻂ ﭘﻴﺮﺍﻣﻮﻥ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﭼﺮﺍﻳﻲ ﭘﺪﻳﺪﻩ ﻫﺎ

ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺍﻧﮕﻴﺰﻩ ﺩﺭ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ

ﺍﻳﻔﺎﻱ ﻧﻘﺶ ﻳﻚ ﺭﺍﻫﻨﻤﺎ

ﭘﺸﺘﻴﺒﺎﻧﻲ ﺍﺯ ﺍﻳﺪﻩ ﻫﺎﻱ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﻭ ﺍﺭﺗﻘﺎﻱ ﺧﻼﻗﻴﺖ ﺁﻧﻬﺎ

ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩﻥ ﺍﺷﺘﻴﺎﻕ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﭘﺮﻭﮊﻩ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ، ﭘﻲ ﮔﻴﺮﻱ ﻣﺪﺍﻭﻡ ﻭ ﺗﺤﺴﻴﻦ ﻛﺎﺭ ﺁﻧﺎﻥ

ﺗﻤﺎﺱ ﺑﺎ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﺘﺨﺼﺺ ﺟﻬﺖ ﺍﻳﻔﺎﻱ ﻫﺮﭼﻪ ﺑﻬﺘﺮ ﻧﻘﺶ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﻌﻠﻢ ﺭﺍﻫﻨﻤﺎﻱ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯ

ﺟﻮﺭ ﻛﺮﺩﻥ ﺗﺠﻬﻴﺰﺍﺕ ﺧﺎﺹ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﻧﻴﺎﺯ

ﺗﺎﻳﻴﺪ ﻧﻬﺎﻳﻲ ﻛﺎﻣﻞ ﺑﻮﺩﻥ ﭘﺮﻭﮊﻩ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﻳﺸﮕﺎﻩ

ﺑﺮﻗﺮﺍﺭﻱ ﻳﻚ ﻣﺤﻴﻂ ﺍﻣﻦ

ﻭﺯﺍﺭﺕ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭﭘﺮﻭﺭﺵ

ﻣﻌﺎﻭﻧﺖ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺍﺑﺘﺪﺍﻳﻲ

ﺩﻓﺘﺮ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺩﺑﺴﺘﺎﻧﻲ

ﻛﺎﺭﺷﻨﺎﺳﻲ ﺗﻜﻨﻮﻟﻮﮊﻱ ﻭﮔﺮﻭﻫﻬﺎﻱ ﺁﻣﻮﺯﺷﻲ ﻧﻘﺶ ﻭﺍﻟﺪﻳﻦ در جشنواره جابر بن حيان:

ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﻟﻌﻤﻞ ﻫﺎﻱ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﭘﺮﻭﮊﻩ ﻋﻠﻤﻲ

ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺩﺭ ﺑﺎﺭﻩ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﭘﺮﻭﮊﻩ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻳﻚ ﻓﺮﺩ ﻣﻄﻠﻊ

ﺗﺪﺍﺭﻙ ﻭﺳﺎﻳﻞ ﻭ ﻛﻤﻚ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﻘﺮﺍﺭ ﺗﺠﻬﻴﺰﺍﺕ

ﺑﺮﺩﻥ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯ ﺑﻪ ﻛﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪ ﻳﺎ ﻣﻼﻗﺎﺕ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﺘﺨﺼﺺ

ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻛﺮﺩﻥ ﻓﻀﺎﻳﻲ ﻣﺜﻞ ﭘﺎﺭﻛﻴﻨﻚ ﻳﺎ ﺍﺗﺎﻕ ﺑﺮﺍﻱ ﻛﺎﺭ ﻛﺮﺩﻥ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯ ﺭﻭﻱ ﭘﺮﻭﮊﻩ

ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩﻥ ﻋﻼﻗﻪ ﻭ ﺗﺸﻮﻳﻖ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯ ﺑﻪ ﺗﻜﻤﻴﻞ ﭘﺮﻭﮊﻩ

ﺍﻃﻤﻴﻨﺎﻥ ﺍﺯ ﺍﻳﻤﻨﻲ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯ ﻭ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﻟﻌﻤﻞ ﻫﺎﻱ ﺍﻳﻤﻨﻲ ﻧﻤﺎﻳﺸﮕﺎﻩ

ﻧﻈﺎﺭﺕ ﺑﺮ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﻳﺰﻱ ﻭ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺯﻣﺎﻥ ﻫﺎﻱ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﭘﺮﻭﮊﻩ ﻭ ﺍﺗﻤﺎﻡ ﺁﻥ ﻫﺎ

ﻛﻨﺘﺮﻝ ﺍﻣﻼ ﻭ ﻧﮕﺎﺭﺵ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻫﺎﻱ ﺗﺎﺑﻠﻮﻱ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﻭ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﻛﺘﺒﻲ

ﮔﻮﺵ ﺩﺍﺩﻥ ﺑﻪ ﺗﻮﺿﻴﺤﺎﺕ ﺷﻔﺎﻫﻲ ﻓﺮﺯﻧﺪﺷﺎﻥ ﺩﺭ ﺑﺎﺭﻩ ﭘﺮﻭﮊﻩ

ﺩﺭﻙ ﺍﻳﻦ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﻛﻪ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯ ﺑﺎﻳﺪ ﺧﻮﺩﺵ ﭘﺮﻭﮊﻩ ﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﺪ . ﻫﺪﻑ ﺍﺻﻠﻲ ﭘﺮﻭﮊﻩ ﻋﻠﻤﻲ ﺍﻳﻦ ﺍﺳـﺖ ﻛﻪ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯ ﻣﻬﺎﺭﺕ ﻫﺎﻱ ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻴﺎﻣﻮﺯﺩ ، ﺭﻭﺵ ﻋﻠﻤﻲ ﺭﺍ ﺑﻔﻬﻤﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻛﺮﺩﻥ ﻟﺬﺕ ﺑﺒﺮﺩ .

ﺩﺭﻙ ﺍﻳﻦ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﻛﻪ ﻻﺯﻡ ﻧﻴﺴﺖ ﭘﺮﻭﮊﻩ ﻋﻠﻤﻲ ﮔﺮﺍﻥ ﻗﻴﻤﺖ ﺑﺎﺷﺪ

دقیقا به خاطر همین ماهیت شیرین تجربه کردن است که دانش آموزان مقاطع ابتدایی با تمام وجودشان در جلاسات طرح جابر حاضر میشوند و با چنان علاقه ای در سر کلاس درس مینشینند که گویی در یک شهر بازی در حال بازی و تفریح هستند .

سیستم های آموزشی مدرن و پیشرو در دنیا مانند کشور فنلاند قطعا از طرح های اینچنینی و شاید طرح های خیلی بهتری هم استفاده میکنند .

ما به نوبه خود از دست اندرکاران وزارت خانه آموزش و پرورش مازندران و کشور بابت عملیاتی کردن این طرح تقدیر و تشکر میکنیم و از طرفی خواهان بسط و گسترش طرح های مشابه و صد البته ایجاد بستر های لازم برای به حداکثر رسیدن قابلیتهای بالقوه طرح جابر ابن حیان هستیم.

انواع پروژه های علمی طرح جابربن حیان در پنج زمینه اجرا می شود که جزئیات ، روش و نمونه بهترین تزیین این طرح های آموزش و پرورش در مدارس را در سایت بانک فایل پژوهشی معلمان ببینید

طرح جابربن حیان چیست؟

قطعا و به گواهی و شهادت دست اندرکاران تعلیم و تربیت کشور و معلمانی که در بتن اجرای هزاران هزار طرح آموزشی در تاریخ پرفراز و نشیب آموزش و پرورش کشور قرار داشته اند میتوان طرح جابر که برگرفته از نام دانشمند فقید ایرانی جابر ابن حیان میباشد را یکی از الگو های موفق و کارامد سیستم تدریس در کشور نامید.

آری طرح جابر ابن حیان طرح بسیار موفقی است که مورد استقبال معلمان و فرهنگیان عزیز قرار گرفته است چرا که فرایند تدریس و تفهیم مطالب را در کلاس های درس برای دانش آموزان بسیار راحت تر و قابل فهم تر میکند و معلم با صرف زمان و انرژی به مراتب کمتر میتواند آنچه را که میخواهد آموزش دهد با بهره وری و ضریب یادگیری به مراتب بالاتری نسبت به گذشته, پس جا دارد آموزش و پرورش کشور در بسط و توسعه طرح های آموزشی موفقی مانند طرح جابر و طرح کرامت کوشا بوده و زمینه های تحقق اهداف بالقوه این طرح را هرچه بیشتر فراهم نماید.

دانلود نمونه فایل های طرح جابر

زمینه های پیاده سازی طرح جابربن حیان در مقاطع تحصیلی مختلف تفاوت های دارد و نمیتوان برای همه مقاطع یک توضیح کلی ارائه داد. از این سایت میتوانید اقدام به دانلود طرح جابر ابتدایی در همه مقاطع تحصیلی کنید.

  • گردآوری مطالب به همراه طبقه بندی و دسته بندی در اجرای طرح جابر پایه اول و طرح جابر پایه دوم بسیار کاربرد دارد.
  • استفاده از تابلوی نمایش برای اجرای طرح جابر مقطع ابتدایی ضروری میباشد.
  • استفاده از انواع ماکت ها و مدل ها که عمدتا در پیاده سازی طرح جابر پایه دوم ابتدایی و طرح جابر پایه سوم ابتدایی استفاده میشود.
  • استفاده از پژوهش و تحقیق که اغلب اشتیاق به آن را مجریان طرح جابربن حیان پایه چهارم ابتدایی را دارد.
  • انجام آزمایشات با قابلیت اجرا در طرح که اغلب مورد علاقه مجریان در طرح جابر پایه پنجم ابتدایی و طرح جابر پایه ششم ابتدایی می باشد.

طرح جابربن حیان در مقطع ابتدایی

شاید بتوان با جرات این مساله را بیان داشت که طرح جابربن حیان در مقطع ابتدایی کارآمدترین نوع طرح های آموزشی میباشد که در تاریخ کشور عزیزمان ایران در مدارس و ساختار آموزش و پرورش پیاده سازی شده است . البته بیان این مساله صرفا نکته نظری بود از نویسندگان و مولفان فایل های آموزشی مرکز تهیه و توزیع طرح های آموزش و پرورش اما اگر بخواهیم درباره طرح جابر کلاس اول ابتدایی توضیحاتی ارائه دهیم باید نسبت به فلسفه ایجاد این ساختار در فرایند آموزشی کشور با دید مثبت نگاه کرد چرا که با این طرح جابربن حیان در مقطع ابتدایی و البته طرح های مشابه دیگر مانند طرح کرامت , طرح تعالی و.. فرایند تدریس و آموزش و پرورش بهبود بسیاری در شاخص های خود داشته است.

طرح جابر اول ابتدایی

پایه اول ابتدایی هم در میان کلیه پایه های اول تا ششم ابتدایی استقبال از طرح های جابر ابن حیان قابل توجه تر بوده است و گویا دانش آموزان مقطع اول ابتدایی که صد البته با دانش آموزان نسل های پیشین تفاوت های بسیار مشخصی دارند و میتوان آنها را کلاس اولی های تکنولوژیک و تب لت به دست نامید ارتباط بسیار راحتری با طرح های آموزشی اینچنینی برقرار میکنند و طرح جابر اول ابتدایی را میتوان نمونه ای بسیار بسیار موفق از هزاران طرحی دانست که در طی سالهای گذشته در آموزش و پرورش استان ها بکار گرفته شده اند و گاها موفق یا گاها ناموفق بوده اند .

طرح جابر اول دبستان پدید آمدن کوه به همراه دفتر کارنما

کامل ترین طرح جابر اول دبستان پدید آمدن کوه به همراه دفتر کارنما .بافرمت ورد وقابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی میباشد و کامل ترین طرح جابر اول دبستان می باشد

این پروژه طرح جابر ابن حیان مقطع اول ابتدایی به صورت کامل و آماده پرینت توسط دانش آموزان و معلمین و آموزگاران گرامی می باشد. و لازم به ذکر است که تمامی فایل های این مجموعه قابل ویرایش و در قالب ورد (Word) می باشند.

قسمتی ازین مجموعه

پایه تحصیلی: اول ابتدایی                                                                                     طرح جابر

دانلود هزاران نمونه طرح جابربن حیان مقطع اول ابتدایی

طرح جابر اول ابتدایی به موضوع رشد قورباغه

این نمونه فایل را قطعا میتوان بهترین نمونه در اینترنت دانست . شاید اگر هزاران مورد را از اینترنت دانلود کنید در میان همه آنها این بهترین نمونه طرح جابر اول ابتدایی باشد . که به موضوع فرایند رشد قورباغه میپردازد به همراه دفتر کارنما – توجه داشته باشید که این فایل با بافرمت ورد و قابلیت ویرایش متن و تصاویر خدمت شما تقدیم میشود و با هدف کمک به  همکاران فرهنگی تهیه و تدوین شده است. برای مشاهده اطلاعات کامل و محتویات این فایل و دانلود این نمونه به سایت بانک فایل پژوهشی معلمان مراجعه کنید