معماری نوین تدریس
در سایت تخصصی فایل های آموزش و پرورش صدها نمونه فایل و بهترین نمونه های معماری نوین تدریس را برای شما آماده کرده ایم.
بر اساس معماری نویسن تدریس ساختارهای آموزشی باید چگونه باشند و در معماری نویسن تدریس چه عواملی تاثیر گذارند و چه ویژگیهایی دارد؟
البته کلیه روشها و رسانه ها فاقد تمامی این ویژگی ها به صورت یکجا هستند . از این رو ، گاهی استفاده از چند روش و رسانه که پاسخگویی کلیه این نیازها باشد ، اجتناب ناپذیر می نماید.
ویژگیهای فنی در معماری نوین تدریس
ویژگی های مهم یک رسانه از لحاظ فنی به صورت زیر خلاصه می گردد:
- قابلیت انتقال پیامهای مورد نظر
- قابلیت حمل و نقل
- در دسترس بودن
- اقتصادی بودن
- قابلیت استفاده مجدد
ج) امکانات اجرایی معماری نوین تدریس
عوامل مهمی که بر قابلیت اجرایی رسانه ها مؤثرند به قرار زیر می باشند .
- تعداد دانش آموزان
- زمان مورد نیاز
- اندازه کلاس
باتوجه به مطالب فوق آنچه که مسلم به نظر می رسد این است که اگر رسانه ها درست و به موقع برگزیده شوند ، بدون شک نقش بسیار مهمی در انجام مناسب معماری نوین تدریس ایفا خواهند کرد .
عواملی که در انتخاب شیوه معماری نوین تدریس باید در نظر گرفته شود عبارت اند از :
- هدفهای آموزشی
- ویژگیهای دانش آموزان
- فنون تدریس
- محرک های درسی
- شرایط عملی (علی آبادی ، 1368).
معلمان می یابد در معماری نوین تدریس همواره به نکات زیر توجه نشان دهند :
- دانش آموزانی که در سنین پایین تحصیلی به سر می برند و آنهایی که دارای توانایی کمتر برای یادگیری در امور نظری و مهارتهای عملی هستند ، تجارب سطوح پایین تر برای آنان مناسبتر می باشد .
- معلمان می توانند در صورت نیاز و در موارد لازم ، به منظور آموزش موضوعی خاص ، زمینه ی دست زدن به تجارب مربوط را همزمان فراهم آورند .
- در انتخاب تجارب و همچنین رسانه های آموزشی در معماری نوین تدریس معلمان باید به عواملی چون 1. هدفهای آموزشی 2. نیازها و تواناییهای دانش آموزان 3. توانایی و تسلط خود به عنوان معلم و 4. امکانات و وسائل موجود توجه خاص مبذول دارند .
دانلود نمونه فایل های معماری نوین تدریس
به اعتقاد آگاهان مسائل تربیتی ،کاربرد شیوه ها و رسانه های مختلف و مناسب در کلاس درس نه تنها فعالیتهای آموزشی را در راستای جالبتر و جذابتر می سازند ، بلکه در یادگیری هرچه بهتر و عمیق تر مطالب نیز نقش مؤثری ایفا می کنند.